بعد از کابل کشی یک شبکه کامپیوتری برای اطمینان از نحوه ی کابل کشی درست و بدون عیب و برای اطمینان از صحیح کار نمودن شبکه و قطع نبودن کابل ها شبکه را با وسیله ای به نام تست فلوک مورد انالیز قرار میدهند.تستر های زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام با توجه به کارخانه سازنده آن اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهند. بهترین تستر جهان به نام تستر فلوک شناخته می شود .
یکی از بهترین ابزارهای اندازه گیری کیفیت و عیب یابی پسیو شبکه را میتوان بدون شک دستگاه فلوک نامید، که اطلاعات کاملی از کیفیت کابل کشی ، سرعت شبکه ، متراژ کابل ، محل دقیق قطعی کابل و … را ارائه می دهد.

روشهای تست فلوک

به طور کلی آزمایش تست فلوک به دو  صورت چنل و پرمنت انجام میشود.
تست فلوک چنل Channel: نمونه ی ساده تری از آزمایش کابل شبکه میباشد که ابتدا دو سر کابل شبکه را کیستون زده  با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل کرده  و سپس تست فلوک  آن را میگیریم می کنند.

تست فلوک پرمنت Permanent : نمونه ی کامل تر از آزمایش قبلی،که این بار کابل را کیستون زده و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک میباشد کابل را به دستگاه متصل کرده و شروع به انجام تست فلوک میکنیم

تستر فلوک تا چه متراژی را Pass میکند؟

استاندارد تست فلوک در هر دو نوع چنل و پرمنت مقدار 90 متر طول کابل است.این آزمایش را می توان در متراژهای مختلف نیز انجام داد و پارامتر ها را نیز بررسی کرد،اما معیار استاندارد در تست فلوک کابل شبکه  90 متر می باشد.
کابلی که تست فلوک پرمنت را پاس کند،قطعا تست فلوک چنل را پاس می کند.اما امکان دارد  کابلی که تست فلوک چنل را پاس می کند ،تست فلوک پرمنت را پاس نکند