چگونه در کار خود حرفه ای باشیم؟

تمام جزییات حرفه خود را یاد بگیرید

بازار فقط به عملکرد عالی، پاداش‌های عالی می‌دهد. به عملکرد متوسط، پاداش متوسط و به عملکرد پایین‌تر از متوسط، پاداش پایین‌تر از متوسط یا حتی شکست و ناکامی می‌دهد.وظیفه شما این است که با یادگرفتن همه جزئیات در مورد نحوه انجام بهتر امور، در رشته انتخابی‌تان متخصص شوید. تمام مجله‌های مربوط به رشته خود را بخوانید، جدیدترین کتاب‌ها را بخوانید و یاد بگیرید؛ در دوره‌های آموزشی و سمینارهایی که توسط متخصصان رشته‌تان برگزار می‌شود شرکت کنید؛ به انجمن مربوط به صنعت یا تجارتتان بپیوندید و در تمام جلساتش شرکت کنید و با بقیه افراد برتر در رشته‌تان، رابطه نزدیک برقرار کنید.
قانون اطلاعات انسجام‌یافته می‌گوید:(( هر فردی که بتواند در هر رشته‌ای بیشترین اطلاعات را تلفیق کند و به کار ببندد، خیلی زود در آن رشته به اوج می‌رسد))؛ مثلاً اگر شما در کار فروش هستید، باید مانند یک دانشجوی نترس، تا آخر عمرتان به دنبال کسب اطلاعات درزمینهٔ فرآیند فروش باشید.
درآمد بیست درصد از فروشندگان برتر، شانزده برابر میانگین درآمد هشتاد درصد از فروشندگان معمولی است. درآمد ده درصد از برترین فروشندگان از این هم بالاتر است. اگر در کار مدیریت هستید، مصمم شوید که یک مدیر حرفه ای برجسته شوید. اگر در حال راه اندازی کسب و کار خودتان هستید، روش های کار آفرینان را مطالعه کنید و هر روز، ایده های جدیدی را به کار بگیرید.
این هدف را برای خود در نظر بگیرید که در کسب و کار یا شغل تان بهترین شوید. یک فوت کوزه گری یک الهام یا یک ایده کوچک، می تواند نقطه عطفی در شغل تان باشد. هیچ وقت از جست و جوی آن دست بر ندارید.
"برایان تریسی"

حالا ببینیم یک فعال در صنعت فروش، نصب و خدمات دوربین مداربسته چه جزئیاتی را باید یاد بگیرد تا جزو برترینهای این صنعت باشد؟

به نظر من یک فعال صنعت حفاظت باید جزئیات و مهارتهای زیر را یاد بگیرد و در آنها حرفه ای باشد:
1-اصول فروش و متقاعد سازی مشتری
2-اصول حفظ مشتری و خدمات پس از فروش
3- اصول کابل کشی و لوله گذاری حرفه ای
4- طراحی نقشه و پلان
5- تنظیمات کامل dvr
6- جا نمایی و نور پردازی حرفه ای
7-کار در ارتفاع
8-اصول نوشتن قرارداد
9-انواع روشهای انتقال تصویر از طریق مودم یا آنتن
10-اصول اولیه برق
11-کانفیگ و تنظیمات دوربین تحت شبکه
12- قابلیتهای هوشمند سیستمهای موجود در بازار
.....

ما برای آنکه در کار خود حرفه ای باشیم می بایست برای این هدف تلاش کنیم
به صورت روزانه وقت صرف یادگیری کنیم.
باید همواره در جهت یادگیری حرکت کنیم.
هر روز با خود پیمان ببندیم تا امروز چیز جدیدی در مورد کسب و کار و سیستمهای جدید در زمینه کاری خودم که محصولات حفاظت تصویری و دوربین مداربسته است روزم را به پایان نبرم.
هر روز حد اقل یک مقاله یا یک مطلب مفید در زمینه دوربین مداربسته بخوانم و یاد بگیرم.
1ساعت مطالعه در روز می تواند فاصله بسیار زیادی بین ما و افراد معمولی در صنعت خودمان ایجاد کند.
البته به کار بستن این موارد که یاد می گیریم بسیار مهم است.

وقتی فردی هدف دارد، برای رسیدن به آن هدف تلاش میکند
برای هر تلاشی نیاز است آن را به صورت حرفه ای انجام داد
پس کسی حرفه ای عمل میکند و حرفه ای میشود، که هدف روشنی دارد
برای حرفه ای شدن هم میبایست هر روز دانشی جدید پیدا کرد
این دانش یا از طریق مطالعه و علم آموزی به دست می آید، یا تجربی

سلام
در مورد حرفه ای بودن اولین قدم شناخت توانایی خودمان است
گاهی من میتوانم یک نصاب یا کارمند خوب باشم
پس می بایست در زمینه ی نصب یک حرفه ای باشم

و گاهی من توانایی یک مدیر خوب شدن و فروشنده بودن را دارم .
اتفاقی که در بازار فعلی شاهد آن هستیم این است که افراد بر اساس احساسات و نگاه بیرونی در مورد زندگی شغلی خود تصمیم می گیرند
مثل نصابی که فروشگاه تاسیس می کند
یا فردی که توانایی مذاکره دارد اما نصاب شده است

پس اولین قدم در حرفه ای بودن شناخت جایگاه است
حال برای عمیق شدن در حرفه ای مورد نظر می بایست تلاش هایی پیوسته انجام شود که به مرور حرفه ای شویم و یا حرفه ای به نظر برسیم

اگر نصاب هستید ،لباس مرتب ،ابزار نصب و تسلط بر ابزار خود نمادی از حرفه ای بودن است
لازم نست حتما در کلاس های پیشرفته شرکت کنیم تا یک نصاب خوب باشیم
همین که کارهای به ظاهر کوچک را درست انجام دهیم از نگاه دیگران یک حرفه ای محسوب میشویم

و اگر قرار است یک فروشنده باشیم
زبان بدن را یاد بگیریم
قرار داد نوشتن را بدانیم
و رابطه سازی کنیم

هر مهارتی در جایگاه خود ارزشمند است .
حرفه ای بودن زمانی نمود بیرونی دارد که در یک نقطه بدرخشیم و هر آنچه تشعشع این شعله باشد برای درخشش هسته باشد و هسته همان مهارت کلیدی یا نقوه ی قوت ماست .

سلام
تصور ما از هر امري، نقش مهمي در برگرفتن ابزارهاي مناسب براي دست يابي به آن را دارد. موفقيت در كسب و كار، به بخت و اقبال تصادفي نيست، بكله يك هدف آگاهانه است. تصور ما از موفقيت، تلاش ما براي رسيدن به آن را رقم مي زند. در واقع موفقيت در كسب و كار ناشي از مدل ذهني ما مي باشد.
يكي از رفتارهاي حرفه اي در كسب و كار كه به موفقيت آن كمك مي كند اعتماد آفريني است. هر چه ميزان اعتماد آفريني به يك كسب و كار از حيث اصالت و پايداري بيشتر باشد، موفقيت آن كسب و كار به وي‍ژه در شرايط بحراني بيشتر است.
يكي از هوشمندانه ترين عوامل اعتماد آفريني در صنايع حفاظتي و امنيتي، كيفيت در ارائه خدمات است. هر گونه كم فروشي و عدم رعايت استانداردها و كيفيت، اعتماد ستيز است. مشتريان ما در پي كيفيت كالا و خدماتي هستند كه آن را مي خرند. كيفيت به ويژه در محيط رقابتي فعلي كسب و كارها نقش مهمي را در اعتماد آفريني دارد.وقتي كيفيت حاصل شود مي توان آن را تبليغ كرد و يقينا چنين تبليغي كار آمد خواهدبود.
لذا بايد به طور حرفه اي به كسب و كار خود نگاه كنيم تا بتوانيم مشتريان با ارزشي را خلق نماييم.

رضا سيفي
25 آذر ماه 97

برای ارسال پاسخ ابتدا باید وارد سایت شوید.

گفتگوهای هم رده:


آیا مجله سیگنال را می پسندید؟