هر کسبوکاری ممکن است در طول عمر خود با شرایط مختلفی روبروشود.
یکی از این شرایط بحرانهای اقتصادی است. در دل هر بحرانی میتوان تهدیدات و فرصتهای مختلفی را یافت. عموم افراد در مواجهه با این شرایط یا منفعل هستند و اقدام متناسبی انجام نمیدهند و یا با انجام اقدامات احساسی کسبوکار خود را به نابودی میکشانند و از ترس مرگ خودکشی میکنند.
هنر افراد باهوش و تیزبین در این شرایط یافتن فرصتها و راهکارهایی عملیاتی برای عبوراز این دوران است..
سؤال اینجاست که در این شرایط ما بهعنوان فعال در صنعت دوربین مداربسته باید چه اقداماتی انجام دهیم؟
کاهش هزینه
اولین اقدامی که باید در زمان ایجاد بحران اقتصادی انجام داد بازنگری در ساختار هزینهها و حذف هزینههای غیرضروری و کاهش هزینه فرآیندهای مختلف شرکت است.
در زمان رونق بازار معمولاً کسبوکارها دچار ریختوپاشهایی در موارد مختلف میشوند که به خاطر میزان مناسب فروش به چشم نمیآیند. این هزینه ها میتوانند مانند گیاهان هرز در زمان بحران گریبان کسب و کار ما را بگیرند. با یک بازنگری ساده میتوان آنها را یافت و کنترل نمود.
درزمانی که نمیشود از کاهش میزان فروش جلوگیری نمود باید استراتژی برای کنترل هزینهها طراحی کنیم
گام اول:
فهرستی از هزینههای ماهانه خود را تهیه کنیم و برسی کنیم که میزان تأثیر هرکدام درفروش شما چقدر است؟
هزینههایی مثل: اجارهبها،هزینه انرژی،حقوق کارمندان،تبلیغات،هزینه حمل بار،هزینه اینترنت و تلفن ،پرت اقلام مصرفی در پروژه،نمایشگاه، سمینار و تمام هزینههایی که ممکن است انجام شود.
گام دوم:
هزینههایی که تأثیری بر میزان فروش شما ندارند و یا تأثیر بسیار کمی دارند را بلافاصله در لیست حذف قرار دهید
گام سوم:
هزینههایی که بر فروش مؤثرند ولی تأثیر حیاتی ندارند را تا آنجایی که میشود به حداقل برسانید
گام چهارم:
هزینههایی که تأثیر مستقیم بر فروش دارند را بازنگری کنید تا ببینید راهحلی وجود دارد که بتوان آنها را به روشی دیگر انجام داد تا هزینه کمتری برای ما ایجاد کنند.
سؤالی که پیش میآید این است که با این اقدامات چقدر میتوان هزینهها را کاهش داد؟
من با استفاده از این روش توانستهام با ثابت نگهداشتن میزان فروش مجموعه خود هزینهها را تا 50درصد کاهش دهم